第三の場所
皆さんいつも読んでいただきありがとうございます。今回も松村です。
私は毎日スタバに通う人です。スタバで仕事をすることもありますが、主には人間観察をしております。「決してガン見してる訳ではありません。」なぜスタバはあんなに流行るのか?っと考えて調べたことがあります。
スターバックスのコンセプトは第三の場所らしいです。仕事場と自宅、そしてスタバと言う位置付けで最近はSDGsの関係でグラスになってますが紙コップにしているのは、グラスが机に当たる音を出さないためらしいです。どこまで配慮しとんねん。そら流行るわ!!
癒しの場所で会社の近くで休息を取る場所と言うわかりやすいコンセプトなので出展計画が明確化されており店舗展開がしやすいんでしょうね。
うちの会社も現在経営理念・ミッション・ビジョンを改善しもっとマツトシグループってどんな会社で何を大切にしているか?どうすれば評価されるか?をわかり易く簡単に伝わるように考え作成しております。クレドも少し改善し21年に向けて色々変更中です。
うちのスタッフは自画自賛ですが頑張りやさんが多いので、どう頑張ればいいのかわかり易くするのも、私の努めです。お客様がまたマツトシと関わりたい、頼みたいと思われる会社を目指します。
スタバさんのちょっとしたこと、ひと手間がお客様を笑顔にします。私たちも日々進化しお客様の想像を超える会社になれるよう自分を信じて挑戦していきます。
それではまた。皆様に幸あれ!!
Thank you all for always reading. This time too, it’s Matsumura.
I go to Starbucks every day. I sometimes work at Starbucks, but I mainly observe people. I’m not looking at cancer at all. Why is Starbucks so popular? I’ve thought about it and looked it up.
The concept of Starbucks seems to be the third place. It is positioned as a workplace, home, and Starbucks, and recently it has been a glass due to the SDGs, but it seems that the reason for paper cups is that the glass does not make a sound when it hits the desk. How far are you considerate? It’s going to be popular!!
It is an easy-to-understand concept that is a place of healing and a place to rest near the company, so the exhibition plan is clear and it is easy to develop the store.
Our company is also currently improving its management philosophy, mission, and vision, and what kind of company does the Matsutoshi Group value? How can I be evaluated? We are creating it so that it is easy to understand and simple to convey. The credo has also improved a little, and various changes are being made for 2021.
Our staff is self-praise, but many of them work hard, so it is my effort to make it easy to understand how to do our best. We aim for a company that customers want to be involved with Matsutoshi again and want to rely on.
Starbucks’ little thing, a little trouble, makes customers smile. We will also evolve every day and believe in ourselves and challenge ourselves so that we can become a company beyond the imagination of our customers.
See you then. Good luck to everyone!!